donderdag 3 maart 2016

Challenge 100 dingen (3)

De tweede week in mijn challenge brak aan.

Maandagochtend kwam ik in gesprek met iemand die heel sober leeft en erg gepassioneerd voor haar kinderen en gezond, biologisch eten. Ik merk dat als ik de tijd neem om vragen te stellen en ècht te luisteren, ik heel wat inspirerende mensen tegenkom.
Maar deze vrouw had heel weinig kleding voor zichzelf en wat ze heeft, is tweedehands. Niks mis mee, heb ik zelf ook. De laatste tijd heb ik zelfs zo vreselijk veel kleding gekregen, dat ik graag wat doorgeef. Fijn om dan iemand tegen te komen die het kan gebruiken. Zij vond het ook fijn en thuisgekomen heb ik eerst een bigshopper gevuld met kleding. Er blijft nog meer dan genoeg in m'n kast liggen.
                                                  
Nu maar hopen dat ze het mooi vindt en het past.
Ze komt het deze week nog ophalen.

Ik ging op maandagmiddag met de kinderen naar de bibliotheek en tegelijk ging ik even wat retourneren bij de Action. Vraagt de caissière: "Wilt u de winkel nog in?" Maar heel dapper zei ik: "Nee, hoor. Ik heb (lang) niks meer nodig!" Terug liep ik langs allerlei winkels: het deed me niks. Nou ben ik ook niet koopverslaafd, dat weet ik. Het gaat me er echt om, om dingen weg te doen. Ik ben meer een verzamelaar. Want stel je voor dat je het ooit nog een keer nodig hebt..... Het wegdoen van spullen, vind ik moeilijk. Dát is mijn challenge!

Ik probeer ook m'n kinderen te enthousiasmeren en op zaterdag, bij het schoonmaken van hun slaapkamer, kwamen er heel wat spullen tevoorschijn, die wel weg konden. Leuk hè? 
Sommige kinderen zijn hierin stelliger dan anderen en gaan ook niets van hun zakgeld kopen...

Op dinsdag ben ik gaan schoonmaken. Een keukenkastje,  een keukenla en de knutselkast van de kinderen heb ik uitgemest.
Er kwam niet veel uit om echt weg te 'geven', maar ik heb wel ongelooflijk veel oud papier weg gedaan. Volle kleurboeken, een incomplete puzzel, tekeningen en restjes papier.

Oh ja, ook uit m'n tijdschriftenrek kon ik veel 'papier' wegdoen.
En ik heb een rondje woonkamer gedaan.... er kan nog meer weg.


Mijn teller van week 2 staat op: 15 (die tas met kleding tel ik voor 4 punten)
Het totaal van dingen die ik weg heb gedaan is nu: 52.
Ik ben al over de helft!

De derde week zijn we een midweek op vakantie gegaan. Dan heb ik ook vakantie van mijn challenge....
En na de vakantie hoop ik meer in het ritme te komen. Nog kasten genoeg om aan te pakken.....



Geen opmerkingen: