woensdag 30 september 2015

Oogsttijd (2)

Nu ik een hele voorraad druiven, appels en noten heb, kan ik voorlopig vooruit.
En gaan bedenken wat ik er allemaal mee ga doen.
Er werd me echter nog meer oogst gegund.
Het werd me letterlijk gebracht:
Ik kreeg een hele emmer vol druiven. Gekregen van mensen met wie ik nog maar net kennisgemaakt heb.
Ze dachten: 'Dat is iets voor Tamar' met haar gezin.....
Welkom! 
 
Toen vond ik een tasje aan het hek, met daarin.... 
.... heerlijke stoofperen.
Dat kan alleen maar van de buurvrouw op de hoek zijn. De buurvrouw die ik vijgen breng en nu brengt zij me stoofperen. Leuk, burenruil. Dit deed men vroeger ook en het is zo praktisch!!
Zonder je portemonnee open te doen, krijg je toch allerlei producten die je wilt hebben of nodig hebt. En van je eigen overvloed, geef je door...... 
En.... hoewel niet eetbaar, altijd leuk! Decoratieve kalebassen. Mooi op een herfsttafel, decoratief in een bloemstuk en gewoon leuk als cadeautje.....
 
Ik voel me weer erg verwend! 
 

Geen opmerkingen: