maandag 5 oktober 2015

De veel(zijdige) courgette

Dit jaar had ik behoorlijk wat courgettes gezaaid en al die plantjes kwamen nog op ook!  Uiteindelijk ging er maar één dood. Toen had ik dus 15 planten.... en dan te bedenken dat het een goed courgette- jaar was.. . Je kunt wel raden wat wij heel veel gegeten hebben deze zomer! Toch is het m'n gezin niet eens opgevallen, omdat ik het telkens weer anders klaarmaak.  En ik heb er héél véél mee gemaakt.....
Een impressie:
  • courgettesoep, geweckt in potten
  • courgette cake (zoet)
  • courgettemuffins
  • gemarineerde courgettes als borrelhapje
  • courgettes ingevroren
  • courgettes zoetzuur ingemaakt
  • courgettechutney
  • courgettejam
  • hartige courgettekoekjes
  • geraspte courgette in kopje bouillon
  • courgette met pasta: met kaassaus, met diverse andere groentes, in pastasalade,  in lasagne, met tomatensaus
  • courgette in soep
  • courgette in hartige taart
  • courgette geroerbakt met rijst of met gado gado
  • courgettebloemen frituren
  • gegrilde courgettes ( had ik al genoemd dat ik hier dol op ben?!)
  • op ciabatta,  op pizza....
Moet ik nog doorgaan.....??
En dan vragen mensen soms:"wat moet ik doen met courgette?"
Vraag gerust een willekeurig recept en ik stuur het je.
Courgette..... ik vind het een heerlijk veelzijdige groente en ook in de winter hoop ik ze nog regelmatig te eten, vanuit de vriezer en de weckpot.
 
En voor nu.... al is het oktober.... er komen er nog een paar aan en ik geniet ervan!!

Geen opmerkingen: