vrijdag 18 december 2015

Mangosmoothie


Een goed begin van mijn dag: een heerlijke smoothie!
En een vitamineboost op de bijna-kortste dag van het jaar. Je hebt er niet veel voor nodig. Vries alleen de bananen een avond van tevoren in.   Het ingevroren fruit zorgt voor een romeriger consistentie. Ik houd niet van het gebruik van zuivel bij mijn smoothies en dat is ook helemaal niet nodig! Overtuig je zelf!                                                                                                                        Ik kocht afgelopen weekend o.a. een zak overrijpe bananen, een doos perssinaasappels en een doos rijpe mango's.
Ik heb nu drie kilo bananen in mijn vriezer liggen. En één grote overrijpe mango heb ik ook ingevroren. .
Heerlijk om te verwerken in deze smoothie.

Mangosmoothie

(voor 4 personen)

Ingrediënten:
700 ml versgeperst sinaasappelsap
1 grote mango (450 gram schoon)
2 bananen
2 e.l. gedroogde kokos

Hoe maak je het klaar:
De avond van tevoren vries je twee bananen in (zonder schil!) De mango kun je ook invriezen, hoeft niet.
Pers de sinaasappels uit.
Als je een verse mango gebruikt: schil de mango en snijd hem in blokjes.
Haal de bananen uit de vriezer en snijd ze in plakjes.
Doe het sap, de bananen en mango in stukjes in een grote kan. Pureer met een staafmixer alles tot een smeuïge, ietwat dikke smoothie.
Roer er daarna de twee lepels kokos doorheen.
Als  de smoothie te dik blijft, doordat je zowel de mango als de banaan hebt ingevroren, kun je evt. wat extra sinaasappelsap toevoegen...


Glas vol zonneschijn en zomerwarmte!

Vandaag kan ik er weer tegen!







Geen opmerkingen: