donderdag 21 april 2016

Spaghetti met raapsteeltjes

Vandaag oogstte ik mijn laatste raapsteeltjes.
Een vergiet vol!
Mmmm.... heb ik toch mooi vier maaltijden met raapstelen gegeten (en dat voor een zakje zaad van €1,79). Eerst rustig gegroeid in zwarte grond en vervolgens supervers geoogst.

Als afsluiter at ik ze bij spaghetti. Daar zijn de kinderen dol op!

Een simpel gerecht en puur van smaak, inclusief kakelverse eitjes van m'n kippen.
Zoals ik het vind passen bij verse raapsteeltjes!











Spaghetti met raapsteeltjes

Ingrediënten:
  • 2,5 bosje raapstelen of 250-300 gram
  • 3 uien
  • 5 teentjes knoflook
  • 3 el zonnebloemolie
  • 2 verse tomaten
  • 450 g spaghetti
  • 5 eieren
  • biologische tomatenblokjes uit blik (600 g)
  • verse bieslook
  • versgemalen peper
  • versgemalen zeezout
Hoe maak ik het klaar:
Was de raapsteeltjes, snijd de worteltjes eraf en snijd de groente in stukken van ongeveer 3 cm. Maak de ui en knoflook schoon en snipper ze fijn. Verhit de olie in een hapjespan en fruit de ui en knoflook een paar minuten. Voeg dan de raapsteeltjes toe, de verse tomaten in partjes gesneden en de tomaatblokjes uit blik. Laat  het mengsel ongeveer 10 minuten zachtjes stoven.
Kook de eieren hard in ongeveer 7 minuten. Kook de spaghetti intussen gaar volgens de aanwijzingen op de verpakking. Snijd de gekookte eieren in stukken en vermeng ze door de tomatensaus. Breng de saus op smaak met versgemalen peper en zout.


Serveer de spaghetti met de tomaten-raapsteeltjessaus en strooi er verse bieslook over.
Eet smakelijk!
 
Wij aten deze warme lentedag lekker buiten. Een voorproefje van de zomer...... 

Geen opmerkingen: