vrijdag 25 september 2015

Supersnelle Kokoskoekjes

De oven voorverwarmen kost nog het meeste tijd.... Deze zijn echt supersnel.
En natuurlijk superlekker! Ik ben dol op kokos!!

Gisteravond was de oven toch al voorverwarmd voor de lekkere courgettelasagne die we aten, en tussen toetje eten en het badritueel in, bakte ik gauw deze koekjes voor manlief bij zijn kopje koffie....

Het recept komt bij mijn moeder vandaan, volgens mij uit een oud kookboek van de huishoudschool...

Kokoskoekjes

Ingrediënten:
  • 2 velletjes ouwel 
  • 150 g boter
  • 150 g geraspte kokos
  • 150 g rietsuiker
  • 50 g bloem
  • 1 ei
  • scheutje sojamelk
  • versgemalen zeezout

Bereidingswijze:
Verwarm de oven voor op 200° C.
Ouwel is het zogenaamde eetpapier. Ik koop ze altijd bij de molenwinkel, waar allerlei bakproducten worden verkocht.
Doe de boter in een steelpannetje en verwarm het op een laag vuurtje. Weeg de droge ingrediënten af en doe er één draaitje zout bij. Roer door elkaar. Doe het scheutje melk bij de gesmolten boter.

Schenk het in de kom bij de andere ingrediënten en roer tot slot het ei erdoor.
Leg de velletjes ouwel op een ingevette bakplaat. Strijk het zogeheten kookdeeg over de ouwel uit tot een platte laag. Schuif in de oven voor 10 à 11 minuutjes. Als de randjes lichtbruin worden, gauw eruit halen.
Even wachten en dan in stukken snijden.

Heerlijk!
En als de koekjes de volgende dag nog redden,  zijn ze nog lekkerder.....




Geen opmerkingen: