vrijdag 25 september 2015

ontspannen met lavendel





Ik heb maar één kleine lavandelplant in mijn tuin staan. Appel-lavendeljam staat nog op mijn lijstje ..... maar deze keer iets over de ontspannende eigenschap van lavendel.

Van een buurvrouw mocht ik zoveel als ik wilde, uit haar tuintje plukken. Dus op een mooie zomerse dag, wat lijkt dat lang geleden, nam ik dat aanbod met beide handen aan.
Ik plukte een mand vol. Bond er twee bosjes van, die lekker te drogen en te geuren hangen in huis. En ik besloot een lavendelkrans te maken.
Een krans maken, wilde ik al lang eens proberen, maar het heeft niet mijn prioriteit. Dus nu ligt het begin van de krans al een week of 4 inmiddels te wachten. Ach, is niet erg..... de lavendelbloempjesdrogen vanzelf in.



Ik kwam thuis van mijn werk  met vermoeide, zere voeten en besloot om niet alleen mijn voeten rust te gunnen, maar eens een keertje luxe in bad te gaan. Een ontspanningsbad welteverstaan.....
met lavendel

En het begon inderdaad heerlijk te geuren, die lavendel in het bad.
Zoals je ziet heb ik er losse bloempjes, maar ook takjes ingedaan.
Toen ik in het water gleed, merkte ik niet zoveel van de lavendel. Maar als je de bloempjes tussen je vingers wrijft, komt de geur meer vrij.

Wat kwam ik na een tijdje ontspannen uit bad. Met weer energie genoeg voor mijn andere projectjes....

Geen opmerkingen: