zondag 13 maart 2016

challenge 100 dingen (5)

Afgelopen week ben ik weer verder gegaan met mijn challenge: 100 dingen mijn huis uit, binnen 40 dagen. Dit doe ik om te ontspullen, zodat ik meer rust in huis en in mijn hoofd krijg. En om te onthechten aan spullen. Ik deed het deze week in een rustig tempo....

Elke keer een kastje uitmesten werkt voor mij het best.
En af en toe wat rondslingerende dingen erbij nemen.
Ik mestte het badkamerkastje uit. Er kon weer heel wat weg. Over-de-datum flessen met bodymilk,  veel te veel sieraden die ik toch niet draag. En waarom heb ik in vredesnaam 15 nieuwe tandenborstels op voorraad?!
Ook kan eindelijk het badspeelgoed weg. Daar zijn de kinderen nu wel te groot voor (al denken ze er zelf misschien nog anders over..... dàt is dan ook de reden dat ze niet in mijn spullen mogen kijken die ik wegdoe ;-))  Ik maakte één uitzondering, m'n dochters mochten allebei een klein sieraad uitzoeken. Ze kozen een ringetje en een broche.... allebei met persoonlijke herinneringen, dus leuk dat zij het gaan gebruiken. En een eau de toilette gaf ik aan Faye cadeau....

Verder deed ik alvast een stapeltje boeken weg.
Ik moet alles nog eens goed uitzoeken, want we hebben veel te veel boeken, voor onze boekenkast. Dat komt weer, doordat ik ben opgevoed met liefde voor boeken. Als kind las ik minstens drie boeken per week uit. Ik houd van boeken!
Maar dat hebben de kinderen tot nog toe niet echt van me overgenomen.....
Hoewel dit gedateerde boekjes zijn, kunnen misschien andere mensen er nog wat mee. Ik breng ze naar de mini-bieb bij ons aan de overkant van de straat.

Oh.... ik vergeet het bijna. Ik zette een bigshopper bij mijn zoon op de slaapkamer. Alle kleding die te klein, niet leuk of gewoon te veel is, gaat daarin.
Meestal sorteer ik tasjes met kinderkleding voor de ene of andere familie. Kleding van mezelf voor een vriendin van een vriendin......
Nu doe ik alles bij elkaar. In april mag alles naar de kledinginzamelingsactie voor Oost-Europa. Als ik nu al begin, heb ik straks tenminste één of meerdere tassen vol met goede spullen.....



En wat speelgoed van de kinderen.... waar bijna niet (meer)  mee gespeeld wordt.

Verder heb ik wat spullen op Marktplaats staan die toch niet verkocht worden..... dan mogen die ook wel naar de tweedehands winkel.
En eindelijk verkochten we dit weekend het bed dat al maanden op Marktplaats stond.
Mijn lief blij: eindelijk weer wat ruimte in de schuur  (want tot zijn verdriet stond het daar opgeslagen....)

Dan de stand van deze week: 26 spullen gaan mijn huis uit. Niet alles tel ik precies één voor één. Er zaten erg kleine dingen bij, dus dat tel ik dan bij elkaar. Maar het bed mag wel weer 4 punten tellen.

Ik kom nu (àl!) op een totaal van 101.
Wauw! Ik heb mijn challenge  gehaald!!  In iets meer dan de helft van de tijd....

Het duurt nog twee weken tot Pasen......  zal ik proberen  het dubbele er van te maken??
Dát zou nog echt een challenge voor me worden.....

Wie doet er mee? Honderd spullen je huis uit, voordat het Pasen is?
Samen moet dat lukken, toch?!





Geen opmerkingen: