vrijdag 5 juli 2024

Fruitsmoothie met pruimen

 Mmmm... van smoothies krijg ik nooit genoeg! Vaak loop ik in de supermarkt
verlekkerd langs het schap met allerlei soorten smoothies, maar dan bedenk ik me 
dat ik ze net zo makkelijk en bovendien ècht vers zelf kan maken.
In de pruimentijd is het de hoogste tijd voor een pruimensmoothie.
Die had ik nog niet eerder gemaakt. En met veel vers fruit
kan zo'n smoothie eigenlijk niet mislukken!
Easy peasy, heerlijk & gezond!!



Fruitsmoothie met pruimen

      voor 2 grote glazen

Ingrediënten:
  • 500 ml vers uitgeperst sinaasappelsap
  • 2 bevroren bananen
  • 6 sappige pruimen


Hoe maak ik het klaar:
We hebben al vers sinaasappelsap geperst. Doe dit in een blender of maatbeker van de staafmixer. 
Maak de pruimen schoon en verwijder de pit. Doe ze bij het sap
en mix fijn.
Haal de bevroren banaan uit de vriezer, snijd in stukjes en mix ook deze door het sap.
Een fijne, romige, koude smoothie staat voor je klaar.
Serveer in hoge glazen
een kleine pruim snijd je makkelijk in en steek je op de rand van het glas.

Op je gezondheid!!

Geen opmerkingen: