maandag 21 oktober 2019

Pompoenen, 5 x lekker!

Het is weer tijd voor pompoenen!
In mijn tuin zijn ze rustig gegroeid en deze week was het tijd om ze te oogsten.
 
Ik oogstte een kruiwagen vol...
Dát wordt heerlijk smullen!!
 
Heb jij nog inspiratie nodig om deze vriendelijke, oranje reuzenbollen lekker klaar te maken?
Of ben je op zoek naar goede, vegetarische recepten?
 
Hier zet ik vijf pompoenrecepten voor je op een rijtje.
Kiezen en klikken maar!
 

1. De allerlekkerste pompoensoep

 
 
De allerbeste soep?! Het klinkt wat opschepperig, maar als je deze hebt geproefd,
geraffineerd op smaak gebracht met pittig en zoet, zul je het vast met me eens zijn!!
Klik hier om naar het recept te gaan.
 
 

2. Locro de Zappollo

 
 
  Locro de wát?
Dit is een stoofpotje uit Peru, een echte favoriet van mij.  De smaken vullen elkaar perfect aan en met de bonen is het een goede bron van eiwitten voor een vegetarische maaltijd.
Klik hier voor het recept en geniet!!


Pompoencurry met Naanbrood en Komkommerraita

 
Een heerlijke curry uit India..... niet één recept, maar wel vier!
Lekker genieten van pompoen, al hoef je daar niet voor te wachten tot het weekend. ;)
Klik hier  voor het recept.
 
 
 

Gemengde groenten in kikkererwtensaus

 
 
Eindelijk kun je al je restjes groenten kwijt in één gerecht. Zeker ook die schijf pompoen die is blijven liggen in de koelkast. Heerlijk in dit vegan gerecht!
Klik hier voor het recept!
 
 

Spaghetti met pompoen en hazelnoten

 
 
 Lekker snel klaar met spaghetti en stop er ook die in-de-herfst-geraapte-hazelnoten maar bij.
Hier klikken voor het recept.
 
 
 
Je ziet..... er blijft geen pompoen over om neer te zetten voor Halloween.
 
 
 
Ze zijn veel te lekker om op te eten!!
Deze week schrijf ik over een beter alternatief voor Halloween.
Stay tune...
 
 

Geen opmerkingen: