dinsdag 8 september 2020

Frambozen-appel smoothie

Wow! Elke dag opnieuw haal ik verse frambozen uit de tuin, het groeit en rijpt maar door.
 Tel daarbij op dat ik dit jaar voor het eerst een grote appeloogst (lees: zo'n 50 appels) krijg....
dat vraagt om een mooie combinatie

in een gezonde fruitsmoothie!

En kijk eens mee in mijn mand....


Vanmorgen - heel stil - was ik rond 7 uur op de tuin en 
voordat de kinderen wakker werden, was dit de oogst van de dag!

Frambozen-appel smoothie

                   voor 1 groot glas

Ingrediënten:



  • 4 tot 6 kleine appels
  • 100 g frambozen
  • 1 bevroren banaan

Hoe maak ik het klaar:
Vries de avond van tevoren een (over)rijpe banaan - zonder schil - in.
Maak van de appels koud en versgeperst appelsap. Ik doe dat met een old fashioned sapcentrifuge wat dus ook prima in de slowjuicer kan.
Zorg dat je 2,5 dl vers appelsap krijgt. De appels hoef je niet te schillen of van klokhuis te ontdoen, het meeste werk zit in het schoonmaken van je machine.
Ik schilde mijn onbespoten appeltjes wél, omdat ik ondertussen appelazijn (klik) 
aan 't maken ben. Dat gaat in één moeite door en het is er nu de perfecte tijd ervoor! 
Doe het appelsap in een hoge mengbeker, voeg de framboosjes toe en mix met de staafmixer fijn.
 Snijd de bevroren banaan in stukjes en mix deze erdoor voor een romige en ijskoude smoothie.
Serveer in een hoog glas en.... 

nu blijft het een poosje stil.......

.........

Dát is genieten!!




Meer lezen over hoe en wanneer je het beste fruit kunt eten?
Lees mijn blog over hét fruitontbijt (klik)



Geen opmerkingen: