donderdag 25 november 2021

Snelle lunchwrap!

Joehoe! 
 Vandaag deel ik met jullie een simpel, lekker snel klaar idee voor de lunch! 
Het past helemaal bij het thema 'don't waste food' want je leftover van de vorige avond 
of van de avond dáárvoor smikkel je lekker op tijdens de lunch.

Nee, het wordt géén opgewarmd prakkie, het wordt een chique lunchwrap! 
Ik ben helemaal om: in een wip zit ik 's middags aan tafel, heb een warme, 
voedzame lunch met groentes en daarna kan ik er weer helemaal tegenaan!!


Inmiddels heb ik zo'n vijf of zes keer op deze manier geluncht en het bevalt goed. 
Misschien ook wat voor jou?!


Snelle lunchwrap

       voor 2 personen

Ingrediënten:
  • 2 volkoren tortilla's
  • 200 g leftover van een stoofschotel, een chili of roerbakgerecht 
  • 1 el olie
  • alfalfa
  • evt een saus naar keuze (chilisaus, knoflooksaus klik of mayonaise)
  • evt  (geraspte) kaas naar keuze

Hoe maak ik het klaar:
Verwarm in een steelpannetje met een klein beetje olie het restje van de vorige dag.
Verwarm in een droge koekenpan op laag vuur de tortilla's. Keer regelmatig.
Leg op elk bord een tortilla, verdeel het warme prakje over de tortilla. Verdeel hierover een pluk alfalfa (in mijn moestuinblog meer over het kweken van alfalfa op je aanrecht), wat zorgt voor verse vitamines en energie. Verdeel er een streep saus bij naar keuze. Je kunt ook kiezen voor geraspte kaas of blokjes feta. Breng evt extra op smaak met wat kruidenzout.
Rol de wrap op en serveer meteen!
Geef er wat cherrytomaatjes of reepjes paprika bij.
Klaar is je super gezonde en snelle lunchwrap.
Op de foto zie je in mijn lunchwrap een leftover van boerenkoolchili (klik),
maar wat ik me ook al liet smaken is een restant van Locro de Zappollo (klik) 
een Peruaans gerecht met o.a. pompoen 
èn gewokte snijbonen met paprika (klik)
Even zomaar wat verschillende ideetjes.

Regelmatig zitten we met z'n zevenen aan tafel en soms ineens met vier.....  ik wil niet graag
 te weinig koken, dus vaak kook ik evenveel, met als gevolg een leftover.
Invriezen kan wel, maar wordt er niet lekkerder op. Ik kan het nog zo leuk brengen wanneer we
 één keer in de twee of drie maanden een 'buffet van verschillende, smakelijke gerechtjes' eten,
  toch krijg ik ze niet unaniem enthousiast.
Dus dit is mijn oplossing; minder leftovers in de vriezer met deze 

verwarmende, voedzame, snelle lunchwrap!!


Geen opmerkingen: